Publications
2021
BOOKS
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
2020
BOOKS
- Abasolo, J., de Pablo, I. & Ensunza, A. 2020 Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. Bilbao: UPV/EHU ISBN: 978-84-1319-098-3
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Abasolo, J., Iglesias, A., Romero, A. & Unamuno, L., 2020, “Distantzia linguistikoa neurtzeko metodoak transkripzio motaren arabera”, in Abasolo, J. de Pablo, I. & Ensunza, A. (Eds.) Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. 97-108. ISBN: 978-84-1319-098-3
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Ormaetxea, JL. & Videgain, X., 2020, “Hizkeren sailkapen berria”, in Abasolo, J. de Pablo, I. & Ensunza, A. (Eds.) Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. 5-18. ISBN: 978-84-1319-098-3
- Aurrekoetxea, G., Iglesias, A., Clua, E., Usobiaga, I., & Salicrú, M., 2020, “Analysis of Transitional Areas in Dialectology: Approach with Fuzzy Logic”, Journal of Quantitative Linguistics, DOI: 10.1080/09296174.2020.1732765. ISSN: 0929-6174 (Print) 1744-5035 (Online).
- De Pablo, I., Gaminde, I., & Eguskiza, N. 2020, “Ahozko testuen prosodiaren bilakaera jatorrizko ingurunetik kanpo. Extremadurako gaztelaniaren kasua Bizkaian”, in Abasolo, J. de Pablo, I. & Ensunza, A. (Eds.) Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. 80-96. ISBN: 978-84-1319-098-3
- Eguskiza, N. De Pablo, I., & Gaminde, I., 2020, “Umeei eta nagusiei egineko testuen prosodiaren aldeez”, in Abasolo, J. de Pablo, I. & Ensunza, A. (Eds.) Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. 110-132. ISBN: 978-84-1319-098-3
- Eguskiza, N., De Pablo, I. & Gaminde, I, 2020, “Bokalen arteko herkasi ahoskabeen ahostuntzea Arratian (Bizkaia)”. Uztaro 113. 51-64. ISSN: 1130-5738.
- Etxebarria, A., Abasolo, J., Eguskiza, N. & Iglesias, A., 2020, “Características de la competencia prosódica de los jóvenes bilingües vascos en la narración de un cuento”, Estudios de Fonética Experimental, 29. ISSN: 1575-5533
- Etxebarria, A., Gaminde, I., Romero, A. & Iglesias, A., 2020, “Las emociones básicas en un cuento”. Círculo de Lingüística de Aplicada, 83.
- Gaminde, I., Eguskiza, N. & De Pablo, I., 2020, “Euskara buruan eta ibili munduan: Afrikatuetan barna”, in Abasolo, J. de Pablo, I. & Ensunza, A. (Eds.) Hezkuntzari buruzko ekarpenak / Contributions on education. 48-67. ISBN: 978-84-1319-098-3
- Iglesias, A., Abasolo, J., Etxebarria, A., & Ensunza, A. (2020). Influencia del euskera estándar entre dos generaciones, alfabetizada y no alfabetizada, del valle de Arratia. Huarte de San Juan. Filología y Didáctica de la Lengua, 20, 107–126. ISSN: 2386-9143
2019
BOOKS
- Aurrekoetxea, G., Videgain, X. & Iglesias, A., 2019, Sacaze bildumako testuak (1887), Baiona: Lapurdum IKER & UPV/EHU. ISBN: 978-29-5534-133-9
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Ormaetxea, J.L. & Videgain, X., 2019, Euskalkien sailkapen berria. Bilbo: UPV/EHU. ISBN: 978-841319-096-9
- Etxebarria, A., Iglesias, A., Legarra, A. & Romero, A., 2019, Traineru bete lagun: Iñaki Gaminde omenduz. Bilbo: UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-972-1
- Iglesias, A., Eguskiza, N. & Unamuno, L., 2019, Linguistic variation in the Basque language and Education IV / Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza IV, Leioa: UPV/EHU. ISBN: 978-84-1319-004-4.
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Ensunza, A., 2019, “Estandarraren eragina euskalkietan. 1: Erakusleak”, In. A. Etxebarria, A. Iglesias, H. Legarra & A. Romero (arg.) Traineru bete lagun: Iñaki Gaminde omenduz. Bilbo: UPV/EHU, 67-76. ISBN: 978-84-9082-972-1.
- Iglesias, A., Etxebarria, A., Pagadigorria, A. & Unamuno, L., 2019, “Bideo-podcasta: erronketan oinarritutako ikaskuntza”, in Iglesias, A., Eguskiza, N. & Unamuno, L. (Eds.) Linguistic variation in the Basque language and Education IV / Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza IV, Leioa: UPV/EHU, 60-70. ISBN: 978-84-1319-004-4.
- Eguskiza, N., Unamuno, L. & Iglesias, A., 2019, “Hizkuntza-bariazioa Igorreko hizkeran”, in – Etxebarria, A., Iglesias, A., Legarra, A. & Romero, A. (Eds.), Traineru bete lagun: Iñaki Gaminde omenduz. Bilbo: UPV/EHU, 377-395. ISBN: 978-84-9082-972-1
- Videgain, X., Aurrekoetxea, G. & Iglesias, A., 2019, “Sintaxia”, in Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Ormaetxea, J.L. & Videgain, X. (Eds.) Euskalkien sailkapen berria. Bilbo: UPV/EHU, 67-82.
- De Pablo., Eguskiza, N. & Gaminde, I, 2019, “Ahots murmurikatuaren zenbait ezaugarri akustikoz”. Tantak, 31(2). 149-173. ISSN 0214-9753.
2018
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Ensunza, A., 2018, “The influence of standard basque in Busturialdea. Part 1: demonstrative pronouns”, Dialectología 22, 17-29. ISSN-e 2013-2247.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Romero, A., Eguskiza, N. (2018): “Diferencias en los tonos de frontera de los textos leídos en vasco por jóvenes bilingües”. In M. Gomez, C. Moral & J.T. Williams (coord.), Aplicaciones de la lingüística de corpus al estudio de lenguas modernas. 35-45. ISBN 9788493871918.
- Romero, A., De Pablo, I., Etxebarria, A., Romero, A., 2018, Coordinación entre vocalizaciones, gestos y prosodia antes del inicio de la comunicación verbal: evidencias desde la lengua vasca. Infancia y Aprendizaje, 41 (2), 325-368. ISSN: 0210-3702.
2017
BOOKS
- Etxebarria, A. eta Eguskiza, N. (2017): Bariazioa esaldien intonazioan. UPV/EHU. Leioa. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Gaminde, I., Aurrekoetxea, G., Romero, A., & Gandarias, L. (2017). “Analysis of certain prosodic features in read texts produced by bilingual speakers of Basque and Spanish”. Capítulo de libro que se publicará en Alemania. Studies in Laboratory Phonology of Language Science Press).
- Iglesias, A. & Ensunza, A., 2017, Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara, Bilbao: UPV-EHU. ISBN: 978-84-9082-582-2
- Romero, A. (2017): Euskara indartzeko plana Haur Hezkuntzako eremu ez-kurrikularran. IKD-Baliabideak- 13, UPV/EHU.
- Unamuno, L., Romero, A., Etxebarria, A. & Iglesias, A., 2017, Linguistic variation in the Basque language and Education III / Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza III, Leioa: UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-798-7.
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Clua, E., Iglesias, A., Usobiaga, I. & Salicrú, M. (2017). Nola identifikatu ezaugarri esanguratsuenak bariazio dialektalean: diatech nabarmentzeko aukera. In Iglesias, A. & Ensunza, A. (Eds.). Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara (13-24 orr.). Bilbao: UPV-EHU.
- Eguskiza, N., De Pablo, I., & Gaminde, I. (2017). Hizkuntz hizkeren sailkapena metodo kuantitatiboen bidez. In C. Arriaga & A. Romero (kord.). XXIV Psikodidaktikako Ikerkuntza Jardunaldiak. 403-434. 978-84-9082-837-3
- Eguskiza, N., Etxebarria, A., Gaminde, I. (2017). Bai-ez galderak, UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Eguskiza, N., Gaminde, I., Iglesias, A. (2017). Hautazko galderak. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Ensunza, A., 2017, “Busturialdeko euskararen hizkuntza aldakortasunaz: (i_V) aldagaia denboran eta espazioan”, In. Iglesias & Ensunza (arg.) Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara, Leioa: UPV-EHU, 35-56. ISBN: 978-84-9082-582-2.
- Etxebarria, A., Eguskiza, N., Gaminde, I. (2017). NZ galderak. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Etxebarria, A., Sanz, A., Garay, U., Romero, A. Unibertsitateko ikasle elebidunen prosodia gaitasuna Txanogorritxu ipuinaren kontaketan: muga-tonuak. En A. Iglesias y A. Ensunza (eds.) Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara, UPV/EHU, (111-122). ISBN: 978-84-9082-582-2.
- Gaminde, I. & Eguskiza, N, 2017, “Arratiako gazteen aditz laguntzaileen bilakaeraz”, In. Iglesias & Ensunza (arg.) Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara, Leioa: UPV-EHU, 35-56. ISBN: 978-84-9082-582-2.
- Gaminde, I., Eguskiza, N., Iglesias, A., Unamuno, L. (2017). Sexuaren eragina Igorreko afrikatu bizkarkarien tasun akustikoetan. Euskalingua 30. 6-12.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Eguskiza, N., Romero, A., & Iglesias, A. (2017). “Dardakari anizkunaren aldakortasunaz”. Fontes Linguae Vasconum, 123, 29-63.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Eguskiza, N., Romero, A., Iglesias, A. Dardarkari anizkunaren aldakortasunaz. Fontes Linguae Vasconum: Studia et documenta, 49 (123), 29-63, 2017. ISSN: 0046-435X.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Eguskiza, N. (2017). Metodologia. Etxebarria, A. eta Eguskiza, N. (ed.). Bariazioa esaldien intonazioan, UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Romero, A. (2017). Aldagaien azterketa. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Romero, A. Eguskiza, N. (2017): “Características de la competencia prosódica de jóvenes bilingües vascos en la lectura en voz alta: las cumbres tonales”. RLA. Revista de Lingüística teórica y aplicada, 55(1), 35-72.
- Gaminde, I., Iglesias, A., Eguskiza, N. & Etxebarria, A., 2017, “Tasun akustikoen eragina jarreren bereizkuntzan”, Ikastorratza 19, 126-149, UPV/EHU. ISSN: 1988-5911
- Iglesias, A., Aurrekoetxea, G. (2017). Intonazioaren egituraketa geolinguistikoa. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Iglesias, A., Eguskiza, N., Gaminde, I. (2017). Oihartzun galderak. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Iglesias, A., Eguskiza, N., Gaminde, I. & Unamuno, L. (2017). “Igorreko azentuaren korrelatu akustikoez” in Unamuno, L., Romero, A., Etxebarria, A. & Iglesias, A. (Eds.), Linguistic variation in the Basque language and Education III / Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza III, Leioa: UPV-EHU, 73-86. ISBN: 978-84-9082-798-7.
- Iglesias, A. & Unamuno, L. (2017). Hizkuntza bariazioa Dimako hizkeran. In Iglesias, A. & Ensunza, A. (Eds.). Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara (223-234 orr.). Bilbo: UPV-EHU.
- Romero, A., De Pablo, I., Etxebarria, A., & Romero, A. (2017): “Teorización sobre la construcción de corpus orales en la adquisición del lenguaje: una propuesta metodológica para el procesamiento de lenguas con soporte tecnológico”, Analecta Malacitana, 42, 123-155.
- Romero, A., Gaminde, I., Eguskiza, N. (2017). Adierazpen esaldiak. Etxebarria, A. eta Eguskiza, N. (ed.). Bariazioa esaldien intonazioan, UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2
- Romero, A. & De Pablo, I. (2017): “Adierazpen esaldiak”, in Etxebarria, A. eta Eguskiza, N. (eds) (2017): Bariazioa esaldien intonazioan. EHU/UPV. Leioa, 29-45 orr.
- Romero Andonegi, A., Etxebarria, A., De Pablo, I. y Romero, A. (2017): “Interrelación entre gestos y vocalizaciones en funciones comunicativas tempranas: evidencias desde la lengua vasca”. Signos, vol. 50(93), 96-123.
- Romero Andonegi, A. (2017): “La vibrante en el País Vasco: adquisición fonológica y caracterización acústica desde el español y desde el euskera”. Verba 44, 169-184.
- Unamuno, L. Gandarias, L., Gaminde, I. (2017). Zalantzazko galderak. UPV/EHU. ISBN: 978-84-9082-793-2.
2016
BOOKS
- Iglesias, A., Romero, A. eta Ensunza, A. (eds.) (2016): Linguistic Variation in the Basque Language and Education-II / Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza- II. UPV/EHU, Leioa.
- Romero, A. & Unanue, J.I. (2016): Bermeoko Luis Eleizalde ikastolearen historia (1966-1985). Herri baten ahaleginak. Bermeo.
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Aurrekoetxea, G., Santander, G., Usobiaga, I. & Iglesias, A. (2016). “Diatech: Tool for making dialectometry easier”. Dialectología 17, 1-22.
- Eguskiza, N., Etxebarria, A., Gaminde, I. & Romero, A. (2016). “Actitudes y comportamientos del alumnado joven del instituto de Arratia hacia otras culturas”. In A. Rodríguez Fernández, A. Romero Andonegi & Iker Ros Martínez de la Hidalga (Eds.). XXIII Jornadas de Investigación en Psicodidáctica (222-235). Leioa: UPV/EHU.
- Ensunza, A., 2016, “Hizkuntza-aldaketaren inguruko jarrera eta prestigioaz”, In. A. Iglesias, A. Romero & A. Ensunza (arg.) Linguistic Variation in the Basque Language and Education II: Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza-II/, Leioa: UPV/EHU, 87-94. ISBN: 978-84-9082-464-1.
- Ensunza, A., 2016, “The sociolinguistic variation of palatalization: the case of Gernika-Lumo”, Dialectología 16, 71-91. http://www.publicacions.ub.edu/revistes/dialectologia16/
- Ensunza, A., 2016, “Txipi, txiki baino, handi”, In G. Aurrekoetxea, Makazaga & Salaberri Muñoa (arg.) Hire bordatxoan. Txipi Ormaetxea omenduz. Leioa: UPV/EHU, 91-95.
- Etxebarria, A., Gaminde, I., Romero, A. & Iglesias, A. (2016). “Desarrollo de la competencia prosódica en la lectura en voz alta: importancia de las pausas”. OCNOS Revista de estudios sobre lectura 15, 110-118.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Eguskiza, N., Romero, A. eta Unamuno, L. (2016) “Lexikoarenbariazioa eta multzokatze-azterketa” Euskalingua-28, 19-32
- Gaminde, I., Etxebarria, A.; Garay, U. y A. Romero, (2016): “Generoaren eragina oinarrizko emozioetan”, Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, 6, 1-26. ISSN: 2014-1408. DOI: 10.1344/AFEL2016.6.1
- Gaminde, I., Olalde, A., Gaminde, U. & Etxebarria, A. (2016). “Populazioaren sailkapena lexikoaren arabera”. IKASTORRATZA. e-Revista de Didáctica 16, 68-84.
- Gaminde, I., Romero, A., Eguskiza, N. y Etxebarria, A. (2016): “Dardarkari bakunaren alofonoez testu irakurrietan”, Fontes Linguae Vasconum, 121,121-140.
- Gaminde, I. (2016). “Ohar batzuk Arrasateko intonazioaz”. In Aurrekoetxea, G., Makazaga, J.M. & Salaberri Muñoa, P. (Eds.), Hire bordatxoan. Txipi Ormaetxea omenduz. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua (UPV/EHU).
- Iglesias, A., Gaminde, I., Gandarias, L & Unamuno, L. (2016). “Euskararen txistukariak aztertzeko indize akustikoez”. Euskalingua 28.
- Iglesias, A. (2016). “Analisi dialektometriko bat Arratiako mugak zehazteko”. In Aurrekoetxea, G., Makazaga, J.M. & Salaberri Muñoa, P. (Eds.), Hire bordatxoan. Txipi Ormaetxea omenduz. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua (UPV/EHU).
- Iglesias, A. (2016). “Igorreko hizkeraren azterketa dialektologikoa”. Uztaro 97, 97-98.
- Romero, A. (2016) “Interrelación entre vocalizaciones y desarrollo prosódico en funciones comunicativas tempranas”. Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación 68, 350-379.
- Unamuno, L. (2016). Adinaren araberako bariazio sintaktikoa euskaran. In Aurrekoetxea, G., Makazaga, J.M. & Salaberri Muñoa, P. (Eds.), Hire bordatxoan. Txipi Ormaetxea omenduz (279-288 orr.). Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua (UPV/EHU).
2015
BOOKS
- Aurrekoetxea, G., Romero, A. y Etxebarria, A. (2015): Workshop linguistic variation in the Basque language and education/ Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza (EUDIA-4). Leioa: Servicio Editorial de la UPV/EHU.
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I. Romero, A., Etxebarria, A. eta Garay, U. (2015). Euskaldun elebidun goiztiarren gaztelaniaren oinarrizko esaldien intonazioaren azterketa. Oihenart, 28, 83-114.
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Gandarias, L. & Iglesias, A. (2015). Euskararen azentuera: hizkera tradizionaletatik euskara estandarrera. En Ezeizabarrena, M.J. & Gómez, R. (Eds.), Eridenen du zerzaz kontenta: sailkideen omenaldia Henrike Knörr irakasleari (1947- 2008) (pp. 71-96). Bilbo: UPV-EHU.
- De Pablo, I., Romero, A., Gaminde, I. eta Etxebarria, A. (2015). Keinuen eta bokalizazioen arteko harremanak komunikazio-funtzio goiztiarretan: ebidentziak euskara hizkuntzatik. In Aurrekoetxea, G.; Romero, A. & Etxebarria, A. (Eds.) Linguistic Variation in the Basque an Education-I/Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (15-28, orr.). UPV/EHU
- Ensunza, A., Garay, U., Gaminde, I. eta Romero, A. (2015). “Bizkaiko gazte euskaldunen bai/ez galderen intonazioaz” in Aurrekoetxea, G.; Romero, A. eta Etxebarria, A. Linguistic Variation in the Basque an Education-I/Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (173-182 or.) UPV/EHU
- Etxebarria, A., Gaminde, I., Romero, A. & Sanz, A. (2015). Keinuaren eta azentuaren lerrokatzea gazte euskaldun elebidunetan. In Aurrekoetxea, G., Romero, A. & Etxebarria, A. Linguistic Variation in the Basque an Education-I/Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (39-49 orr.). UPV/EHU.
- Etxebarria, A., Romero, A., Gaminde, I. & Garay, U. (2015). Formación y necesidades docentes en competencia prosódica de los futuros maestros/as de Educación Infantil. In Ibarra, N., Ballester, J., Carrió, M. L. eta Romero, F. (Eds.) Retos en la Adquisición de las Literaturas y de las Lenguas en la Era Digital (pp. 235-242). Universitat Politècnica de València.
- Gaminde, I. eta Gandarias, L.: (2015) “Irizpide batzuk bariazioa aztertzeko intonazioan” in Aurrekoetxea, G.; Romero, A. eta Etxebarria, A. Linguistic Variation in the Basque an Education-I/Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (183-205 or.) UPV/EHU.
- Gaminde, I., Etxebarria, A.; Garay, U. y Romero, A. (2015): “La influencia de la variación diatópica y la lengua materna en la percepción de emociones en la lengua vasca”. Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 63, 152-173.
- Gaminde, I., Romero A., Etxebarria, A. y Garay U., (2015): “Diferencias en los formantes vocálicos de [a] según el tipo de emoción y otro tipo de variables sociolingüísticas”. Revista Boletín de Filología Universidad de Chile, nº50 (2), 33-55.
- Gaminde, I.; Aurrekoetxea, G.; Etxebarria, A.; Garay, U. & Romero, A.. (2015). Ahoskera aztergai. Ahoskera Lantzeko Argibideak eta Jarduerak. Laguntzarako materiala: Teoria eta Praktika. Administrazioa Euskaraz 87, IVAP, 32-34.
- Gaminde, I.; Gaminde, U., Olalde, A. & Etxebarria, A. (2015). Larrabetzuko testuen prosodiaz. Euskalingua, 27, 6-12
- Gaminde, I.; Gaminde, U., Olalde, A. eta Etxebarria, A. (2015) “Larrabetzuko testuen prosodiaz” Euskalingua, 27, 6-12
- Gaminde, I.; Olalde, A., Etxebarria, A. & Gaminde, U. (2015). Hizkuntz aldakortasuna Larrabetzuko azentuan eta intonazioan. Euskalingua, 27, 13-21
- Gandarias L., Gaminde, I., Unamuno, L. & Iglesias, A. (2015). Euskara estandarraren korrelatu akustikoez. Euskalingua 26, 6-13.
- Garay, U., Gaminde, I., Etxebarria, A. & Romero, A. (2015). Harridura adierazteko estrategia bisualak. In Aurrekoetxea, G.; Romero, A. eta Etxebarria, A. Linguistic Variation in the Basque an Education-I/Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (50-58or.) UPV/EHU
- Romero Andonegi, A. (2015): “Notas lingüísticas sobre vasquismos presentes en las regiones limítrofes del País Vasco”. RILCE, 31-2, 495-522.
- Romero, A., Etxebarria, A., Gaminde, I. & Garay, U. (2015) “La influencia del género textual en la producción del elemento prosódico” in Gordejuela Senosiáin, A., Izquierdo Alegría, D., Jiménez Berrio, F., De Lucas Vicente, A. y M. Casado Velarde (eds.) (2015): Lenguas, lenguaje y lingüística. Contribuciones desde la Lingüística General. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra.
- Romero, A., Gaminde, I., Etxebarria, A. & Sanz, A. (2015). Sinesgaiztasuna galderetan estrategia audiobisualen bitartez: prosodia eta keinuak. In Aurrekoetxea, G., Romero, A. & Etxebarria, A. (Eds.) Linguistic Variation in the Basque an Education-I / Euskararen Bariazioa eta Bariazioaren Irakaskuntza-I (29-38 orr.).
- Romero, A.; Etxebarria, A.; Gaminde, I. y Garay, U. (2015): “El papel de la prosodia en la enseñanza de la L1. Un aporte didáctico para el aula de Educación Infantil y de Educación Primaria”. Revista Phonica, nº 11, 64-86.
2014
BOOKS
- Aurrekoetxea, G.; Gaminde, I., Etxebarria, A., Garay U. y Romero, A. (2014): Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak: Laguntzarako materiala: teoria eta praktika. Leioa: Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea.
- Ensunza A., Gandarias L., Unamuno L. & Uriarte J. A. (2014). Busturialdeko euskararen aniztasuna: Ikasgelan lantzeko tresna, Erroteta, Gernika-Lumo.
- Iglesias, Aitor, 2014, Igorreko hizkeraren azterketa dialektologikoa, Doktoretza-tesia, UPV-EHU.
ARTICLES
- Aurrekoetxea, G., Gandarias, L., Gaminde, I. & Iglesias, A. (2014). Variación prosódica en vasco: áreas acentuales. En Congosto, Y., Montero, M.L. & Salvador A. (Eds.), Fonética experimental, educación superior e investigación. III. Prosodia (pp. 11-28). Madrid: Arco
- Aurrekoetxea, G.; I. Gaminde, A. Etxebarria, U. Garay y A. Romero (2014): “Ahoskera aztergai: Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak: Laguntzarako materiala: teoria eta praktika”. Administrazioa euskaraz aldizkaria 87, 32-33.
- Ensunza, A., 2014, “Gernika-Lumoko euskararen aldakortasuna: aldagai fonetiko zenbait”, BAT Soziolinguistika aldizkaria 90. zenbakia, Andoain: Soziolinguistika Klusterra, 123-149.
- Gaminde, I., Romero, A., Garay, U. y Etxebarria, A. (2014): “Los tonos de frontera de las oraciones interrogativas pronominales producidas por hablantes bilingües precoces en vasco y español”. Zeitschrift für romanische Philologie, 130(1), 1-16.
- Gaminde, I.; Etxebarria, A.; Garay, U. y Romero, A. (2014): “Análisis fonológico de las emociones básicas simuladas en las variedades orientales de la lengua vasca”. Dialectología, 21, 67-87.
- Gaminde, I.; Garay, U.; Etxebarria, A. y Romero, A. (2014): “Oinarrizko emozioen ezaugarri akustikoez”. Fontes Linguae Vasconum, 46 (117), 101-120.
- Gaminde, I.; Romero, A.; Garay, U. y Etxebarria, A. (2014): “Análisis de las propiedades acústicas de las emociones básicas simuladas en bilingües precoces de vasco-español”. Estudios de Fonética Experimental 23, 11-46.
- Gandarias, L.; Plaza, J. eta Gaminde, I. (2014) “Lekeitioko Txistukariez: Frikariak eta Afrikatuak” Euskalingua 24, 6-21
- Romero, A., Gaminde, I, Etxebarria, A., eta Garay, U. (2014): “Nuevos datos para la caracterización acústica del seseo“. Analecta Malacitana Electrónica, 36, 99-111.
- Romero, A., Gaminde, I.; Etxebarria, A. eta Garay, U. (2014): “Diferencias en la percepción de las interrogativas absolutas del euskera según la lengua materna de los informantes”, en Yolanda Congosto Martín, María Luisa Montero Curiel y Antonio Salvador Plans (eds.) Fonética Experimental, Educación Superior e Investigación, vol III, pp. 113-127, Arco Libros, Madrid.
2013
BOOKS
- Etxebarria, A., Garay, U., Romero, A. & Gaminde, I., (Eds) (2013): Ondareaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak. Leioa: UPV/EHU.
- Larrea, K., Etxebarria, A., Romero, A., Gaminde, I. & Garay, U. (2013): Hizkuntza etorkinak: azterketa eta erabilera didaktikoa. Leioa.
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Aurrekoetxea, G.; Gaminde, I.; Iglesias, A. eta Gandarias, L. (2013). Prosodic Variation in the Basque Language: Stress Areas. En Ernestina Carrilho, E.; Magro, C. & Álvarez, X. (eds.) Current Approaches to Limits and Areas in Dialectology. Cambridge Scholars Publishing, (247-266). Newcastle.
- Ensunza, A., 2013, “Gandara eta De la Quadra: Gernika eta Bermeoko euskara XVIII. mendean, Euskalingua 22, 6-12.
- Ensunza, A., 2013, “XVIII. mendeko gabon kantak: Gandara eta Sor Luisa”, Euskalingua 23, 40-54.
- Ensunza A., Unamuno L. & Aurrekoetxea G. (2013). Hizkuntzaren bariaziorako teknologia: EUDIA ikerketa-taldearen ekarria. I. Jardunaldiak Ondareaz eta Hezkuntzaz, 99-115. UPV-EHU
- Etxebarria, A.; Garay, U., Romero, A. eta Gaminde, I. (2013) (editoreak): Ondaeraz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak. UPV-EHU, Bilbo
- Etxebarria, A.; Garay, U., Romero, A. eta Gaminde, I. (2013); “Sarrera”, in Etxebarria, A.; Garay, U., Romero, A. eta Gaminde, I. (editoreak) Ondaeraz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak. UPV-EHU, Bilbo
- Gaminde, I, Etxebarria, A., Garay, U. y Romero, A. (2013): “Influencia de las relaciones de poder en la expresión de la cortesía: análisis fonético y fonológico”. Revista Forma y Función, 26 (1), 55-71.
- Gaminde, I, Etxebarria, A., Garay, U. y Romero, A., (2013): “Ahots kalitatearen erabilera oinarrizko emozioak adierazteko”, Ikastorratza, e-Revista de didáctica 11(1-11). ISNN: 1988-5911.
- Gaminde, I, Etxebarria, A., Garay, U. y Romero, A., (2013): “Oinarrizko emozioen melodiez”, Euskalingua 23 (14-27).
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Garay, U. eta Romero A., (2013): “La competencia prosódica en voz alta: análisis de los aspectos rítmicos”, Onomazein 27, 1-14.
- Gaminde, I., Romero, A., Etxebarria, A. eta Garay, U. (2013) “Bai/ez galderen pertzepzioaren aldeak informatzaileen ama hizkuntzaren arabera: euskararen prosodia gaitasuna lantzeko zenbait datu argigarri” FLV-116, 273-286
- Gaminde, I., Romero, A., Garay, U. eta Etxebarria, A. (2013) “Los tonos de frontera de las oracionesinterrogativas pronominales producidas por hablantes bilingües precoces en vasco y español” Zeitschrift für romanische Philologie, 130 (1), 1-16,
- Gaminde, I., Unamuno, L., Iglesias, A. & Gandarias, L. (2013). Bizkaiko neska gazteen kontsonante afrikatuen izari akustikoez. Euskalingua 23, 6-13.
- Gaminde, I.; Romero, A.; Etxebarria, A.; Garay, U. eta Aurrekoetxea, G. (2013) “Euskaldun elebidun goiztiarren gaztelaniarenoinarrizko esaldien intonazioaren azterketa”, Oihenart. 28, 2013, 83-114
- Garay, U., Etxebarria, A., Gaminde, I eta Romero, A. (2013): “Ondarearen ekarpena kultura arteko komunikazio Gaitasunaren bidean” in Etxebarria, A.; Garay, U., Romero, A. eta Gaminde, I. (editoreak) Ondaeraz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak. UPV-EHU, Bilbo
- Larrea, K.; Etxebarria, A.; Romero, A.; Gaminde, I. eta Garay, U. (2013) Hizkuntza etorkinak: Azterketa eta erabilera didaktikoak
- Romero, A. (2013): “Dialectalismos del nordeste peninsular en documentos tardomedievales”, Boletín de la Real Sociedad Bascongada de Amigos del País 69, 133-164.
- Romero, A. (2013): “Fuentes escritas y tradición oral en interrogatorios procesales tardomedievales del centro-norte peninsular”, Bulletin of Hispanic Studies 90, 1-25.
- Romero, A., (2013): “Dialectalismos del nordeste peninsular en documentos tardomedievales”. RSBAP, 69 (1-2), 133-164.
- Romero, A., (2013): “Nuevos datos para la descripción dialectal en la confluencia vasco-románica”, Nueva Revista de Filología Hispánica 61-1, 181-201.
- Romero, A., Gaminde, I., Etxebarria, A., eta Garay, U. (2013): “Bai/ez galderen pertzepzioaren aldeak informatzaileen ama hizkuntzaren arabera: euskararen prosodia gaitasuna lantzeko zenbait datu argigarri”, Fontes Linguae Vasconum: Studia eta Documenta 116, 273-286.
- Romero, A., Gaminde, I., Garay, U., eta Etxebarria, A., (2013): “Desarrollo de la competencia en comunicación lingüística en primer curso de los grados de Educación Infantil y Educación Primaria: una experiencia de aula en la UPV/EHU”, Revista Internacional de Educación y Aprendizaje 1, 1-15.
- Unamuno L. & Aurrekoetxea G. (2013). Dialect levelling in the Basque Country. Newcastle Working Papers in Linguistics 19 (1), 152-167.
- Ensunza, A. & Unamuno, L., 2013, “Review on the 7th International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE-7)”, Dialectología 11, 159-169.
2012
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Etxebarria A. & Iglesias, A. (2012). Ahozko hiztegia. Euskalingua 21, 20-27. Gaminde, I.; Romero, A. eta Legarra, H. (2012) Gramatika eta Hizkuntz Bariazioa Bermeon. Bermeoko Udala eta Campos Hegaluzea.
- Aurrekoetxea, G.; Gaminde, I.; Gandarias, L. eta Iglesias, A. (2012) “Prosodic Variation in the Basque Language: Stress Areas” in Álvarez Pérez, X. A.; Carrilho, E. eta Magro C. (arg.) Proceedings of the International Symposium on Limits and Areas in Dialectology (LIMIAR). Lisboa.
- Ensunza, A., 2012, “Gernika-Lumoko euskararen aldakortasuna: aldagai fonetiko zenbait”, ASJU XLVI-2, Gasteiz: UPV/EHU, 177-244.
- Ensunza, A., 2012, “Busturialdea Fonética Histórica Vasca-n”, Euskalingua 21, 28-33.
- Etxebarria, A., Gaminde,. I., Garay, U. eta Romero, A. (2012) “Tonuak Gazteen Testu Irakurrietan” FLV-114 (73-91)
- Gaminde, I. (2012) “Fonemeneta alofonoen maiztasunak Bizkaiko gazteen bat-bateko testuetan” Euskalingua 21, 6-19
- Gaminde, I.; Etxebarria, A.; Garay, U. eta Romero, A. (2012): “Esaldi barruko eten moten pertzepzioaz”. Ikastorratza-8
- Gaminde, I.; Etxebarria, A.; Garay, U. eta Romero, A.(2012):”Komunikaziogaitasunetik kultura arteko komunikazio gaitasunera: Baliabide didaktikoak” in Mendebalde Kultura Alkartea: Hizkuntzaz Jabetzen (0-6). (209-251 or.)
- Gaminde, I; Etxebarria, A.; Garay, U. eta Romero, A. (2012) “Lehen hizkuntzaren eragina bizkaiko gazteen lexikoaren erabileran” Ikastorratza-9, 1-16
- Garay, U.; Etxebarria, A., Gaminde, I. y Romero, A.: (2012) “Percibir emociones en las lenguas: un cambio para introducir las lenguas inmigrantes en el aula.” en Ruiz Bikaldi, U. y Plazaola, I. (eds./arg.) El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lengua V. Seminario
- Garay, U.; Etxebarria, A.; Gaminde, I. y Romero, A. , 2012, “Percibir emociones en lenguas inmigrantes: Un aspecto clave en el desarrollo de la competencia comunicativa intercultural.” in Luque Nadal, Lucia. Transculturalidad, lenguaje e integración. Educatori Izquierdo. Granada.
- Romero; A, Garay, U., Etxebarria, A. eta Gaminde, I. (2012) “La comunicación oral como competencia básica de los entudientes de los grados de educación infantil y educación primaria: Presentación del diseño metodológico de una innovación para su trabajo en el aula” VII CIDUI Congreso Internacional Docencia Universitaria e Investigación. Barcelona
- Unamuno L., Ensunza A., Iglesias A. & Ormaetxea J. L. (2012). “EAS project: first data on syntactic variation in the Basque language”. In Álvarez Pérez, X. A.; Carrilho, E. eta Magro C. (arg.) Proceedings of the International Symposium on Limits and Areas in Dialectology (LimiAr). Lisbon, 2011, 225-235.
- Unamuno, L., Ensunza, A., Ormaetxea, J. L., Iglesias A. & Aurrekoetxea, G. (2012). “Euskararen bariazio sintaktikoaz lehen datuak”. Euskalingua 20, 6-10.
2011
ARTICLES AND BOOK CHAPTERS
- Aurrekoetxea G. & Unamuno L. (2011). Perpaus arteko euskara-gaztelania kode-aldaketa. Euskalingua, 19, 25-30.
- Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (2011) “Sarrera” in Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (edi.) Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak/I. Jornadas sobre Prosodia y Educación, UPV-EHU
- Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (edi.) (2011) Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak / I. Jornadas sobre Prosodia y Educación, UPV-EHU
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I. & Iglesias, A. (2011). Corpus based prosodic variation in Basque: y/n questions marked with the particle “al” Estudios de Fonética Experimental XX, 11-31.
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Gandarias, L. eta Harignordoqui, E. (2011) “EDAK: euskal azentuaren etiketatze bidean lehen emaitzak” in Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (edi.) Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak/I Jornadas sobre Prosodia y Educación, UPV-EHU
- Etxebarria, A., Garay, U., Gaminde, I., Romero, A. eta Larrea, K. (2011) “Prosodiaren Ebaluazioa Irakurketa Ozenean.” in Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (edi.) Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak/I. Jornadas sobre Prosodia y Educación, UPV-EHU
- Etxebarria, A.; Gaminde, I. Garay, U. eta Romero, A. (2011) “Prosodiaren garrantzia kortesia erlazioetan” Euskalingua 18, 13-21
- Gaminde, I. (2011) “Noraka Euskal Azentuak?” in Aurrekoetxea, G. eta Gaminde, I. (edi.) Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak/I. Jornadas sobre Prosodia y Educación, UPV-EHU
- Gaminde, I. eta Romero, A. (2011) “Genero eta adina Bermeoko berbaldiaren fonemen eta hotsen frekuentzian” FLV-113 (115-138)
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Garay, U. eta Romero, A. (2011) “Bokatiboa eta gaitasun prosodikoa: lehen urratsak” Uztaro-79 (5-23)
- Gaminde, I., Romero, A. Gara, U. eta Etxebarria, A. (2011) “Los tonos de frontera de las oraciones interrogativas absolutas producidas por hablantes bilingües vasco-español.” ELA-UNAM aldizkarian
- Gaminde, Iñaki (2011) “Ahozko corpusen ezaugarriez” Euskonews-603.
- Gaminde, Iñaki (2011). 79-93ko Euskaldunen Ahozko Corpusaren Ezaugarrien Deskripzioa. Euskalingua 18, 6-12.
- Garay U., Etxebarria, A., Gaminde, I. eta Romero, A. (2011). “Informazioa paralinguistikoaren adierazpidea gaitasun prosodikoaren osagaitzat”. Correa, J.M. eta Losada, D. (ed.). Construyendo la identidad investigadora / Identitate ikertzailea sortuz. Jornadas de Psicodidáctica 2011.
- Garay, U.; Etxebarria, A., Gaminde, I. eta Romero, A. (2011) “Percibir emociones en lenguas inmigrantes: un aspecto clave en el desarrollo de la competencia comunicativa intercultural” III Congreso Internacional sobre lenguas y culturas del mundo (ICLCW), Granada 30-05/1-06
- Garay, U.; Etxebarria, A., Gaminde, I. Larrea, K. eta Romero, A. (2011): “Kultura arteko komunikaziogaitasuna: emozioen pertzepzioa hizkuntza etorkinetan” Tantak-23-2; 77-96 or.
- Garay, U.; Etxebarria, A., Gaminde, I., Romero, A. eta Larrea, K. (2011) “Emozioak etorkinen hizkuntzetan: estrategia linguistikoak eta euron pertzepzioa” Inmaculada Ballano (koord.): Evaluar la competencia lingüística del alumnado inmigrante (137-150 orr.), Bilbo: Deustuko Unibertsitatea, 2011
- Garay, U.; Gaminde, I.; Etxebarria, A. eta Romero, A. (2011) “Gazte euskaldunek testu irakurrietan egiten dituzten grafema hots korrespondentziez.” Euskalingua, 19, 17-24.